(Productes de la marca “United Colors of Benetton”, sobretot roba)
La imatge presenta dues cares, podríem dir de dos persones nues ( pel que s’intueix amb la part del braç i el coll de l’home, com també el de la dona ): La cara de l’home, que és blanc, es presenta de lateral, ja que aquest està fent un petó a la dona, que és negra i es presenta de cara, frontal, amb les faccions encaixonades entre les dues mans blanques de l’home, que li agafen el front i la barbeta provocant-li un somriure. Pel que fa a les línies que constitueixen la imatge, trobem dues principals circumferències (línies corbes) que emmarquen les dues cares, i tres linies rectes: una horitzontal marcada per la mà esquerra de l’home, que ens podria donar en un inici una sensació d’estabilitat, i dues diagonals que formen una “V” dibuixada per l’altra mà. El pes de la imatge està totalment compensat ja que ens trobem amb una persona a una banda, i l’altra persona a l’altra, partint del centre de la imatge. L’angle és frontal i la imatge es tracta, podríem dir, d’un primeríssim pla. Els colors que trobem són bàsicament el to més blanc – rosat de la pell de l’home, i el to més marronós de la de la dona (potser ho podríem considerar com a colors càlids), i la llum és difosa i té una direcció frontal. El logotip es pot percebre clarament a la part inferior esquerra de la imatge.
L’anunci no va dirigit a cap públic en concret sinó a tots aquells posibles consumidors de la marca “United Colors of Benetton”. El fotògraf és l’italià Oliviero Toscani i, igual que en altres anuncis destinats a Benetton, vol transmetre o vol donar a entendre que s’està a favor de la diversitat, de la igualtat entre ètnies diferents, de la solidaritat, etc. Tot això és visible en aquesta imatge, ja que el petó pot servir com una iniciativa de l’home blanc (que sempre ha dominat al negre) per tal d’igualar les dues races, un símbol de solidarització i coordinació. De fet, és com si l’home li volgués regalar un somriure a la dona i li proporciona ell mateix amb les mans. No obstant, a aquesta imatge, com en moltes altres de Toscani, se li pot trobar un doble sentit, és a dir, que pot ser que el sentit vertader de la imatge sigui l’antagònic al que s’interpreta en un principi: es pot considerar també que a partir del petó i l’acció de les mans sobre la cara de la dona l’home blanc manipula i domina la dona, per tant passem d’una idea inicial de solidaritat, a una altra completament racista. Tot això, evidentment són diferents concepcions. L’eslògan té relació, segons la idea que exposava al principi, amb el fet que les races es diferencien sobretot pel color de la pell ( “United Colors of Benetton”).
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada